Privacy- en cookieverklaring
Bij Tandartspraktijk Stein hechten wij groot belang aan de privacy van de gebruikers van de website. Om uw privacy zo goed mogelijk
te waarborgen, hanteren wij een aantal kernwaarden:
● Informeren – Wij willen u zo goed mogelijk informeren hoe en waarom wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze
privacyverklaring.
● Verzameling beperken – Wij letten er nauw op dat onze verzameling van persoonsgegevens beperkt blijft tot alleen datgene wat
echt nodig is voor de goede werking van de website en de door u gebruikte diensten.
● Geen marketing op basis van persoonsgegevens – Wij geven persoonsgegevens niet uit handen voor marketingdoeleinden en sturen
alleen na uw uitdrukkelijke toestemming commerciële mailingen.
● Uw gegevens blijven bij ons – Wij geven uw persoonsgegevens niet door aan andere partijen, tenzij dat nodig is om de gebruikte
dienst te kunnen leveren of wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn.
● Beveiligen – Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen en eisen dat ook van partijen
die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken.
● Wij respecteren uw wettelijke rechten – Op basis van de wet heeft u verschillende rechten. In deze privacyverklaring informeren wij
u daarover
In deze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij deze kernwaarden in de praktijk brengen en uw recht op privacy respecteren en
beschermen.
Waarvoor gebruiken wij uw persoonsgegevens?
Afhankelijk van de door ons via de website aangeboden diensten kunnen de persoonsgegevens die u via onze website kunt achterlaten
worden gebruikt voor de onderstaande doelen:
● Beheren van uw account en profiel – Indien u ervoor kiest om een account aan te maken vragen wij van u enkele gegevens om dit
te realiseren. Denk hierbij aan uw e-mailadres, zelfgekozen wachtwoord, NAW-gegevens, geslacht en uw geboortedatum. Deze
gegevens maken het mogelijk voor u om bepaalde diensten op onze website te gebruiken. Door een account aan te maken hoeft u de
gegevens niet telkens opnieuw in te vullen.
● Inschrijven en afspraak maken – Indien u zich via onze website bij ons inschrijft of een afspraak maakt, dan worden de gegevens die
u verstrekt in het betreffende formulier of afspraakservice uitsluitend gebruikt voor het beheren van uw inschrijving en het maken van
een afspraak.
● Anamnese- of (herhaal)receptformulier – Vult u via onze website een anamneseformulier in, of vraagt u (herhaal)medicatie aan via
een formulier dan bieden de gegevens die u daar geeft ons een algemeen inzicht in uw gezondheid, medicijngebruik, aandoeningen en
allergieën. Deze informatie behandelen wij vertrouwelijk en gebruiken wij uitsluitend om aan u de juiste zorg te kunnen bieden.
● Aanvragen medicatie of herhaalrecept – Vraagt u via onze website medicatie aan door in te loggen in uw persoonlijke omgeving, dan
krijgt u inzicht in uw online medicatieprofiel zoals dat bij ons bekend is. Vervolgens kunt u medicatie bestellen en herinneringen
instellen.
● eConsult – Gebruikt u het eConsult voor uw vragen aan ons dan behandelen we de gegevens die u verstrekt vertrouwelijk. Om
gebruik te maken van deze dienst moet u inloggen op uw persoonlijke omgeving.
● Uw medisch dossier – In het geval u medische gegevens aan ons verstrekt kunnen deze worden opgenomen in uw medisch dossier.
Dit doen wij slechts indien dat wettelijk is toegestaan of wij daarvoor uw uitdrukkelijke toestemming hebben verkregen
● Contactformulier – Indien u vragen heeft kunt u ons altijd benaderen door het contactformulier in te vullen. Gevraagd wordt om uw
naam en contactgegevens in te vullen met daarbij een omschrijving van uw vraag. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om uw
vraag te behandelen en om onze dienstverlening te verbeteren.
● Bestellen via de website – Gegevens die u verstrekt bij het plaatsen van een bestelling worden door ons gebruikt om de bestelling
af te handelen. Waar nodig worden er gegevens verstrekt aan andere partijen die betrokken zijn bij het afhandelen van de bestelling,
zoals de bezorgdienst.
● Nieuwsbrief – Indien u ons toestemming geeft voor het versturen van een nieuwsbrief, gebruiken wij uw e-mailadres en naam om
de nieuwsbrief aan u te versturen. Een eerder gegeven toestemming kunt u altijd intrekken, bijvoorbeeld door op de uitschrijflink te
klikken die onder aan elke commerciële mailing is opgenomen.
● Verbeteren van onze dienstverlening – Uw gegevens kunnen wij gebruiken voor het verbeteren van onze dienstverlening. Dat doen
wij echter alleen indien u de gegevens met dat doel heeft verstrekt, of ons daar toestemming voor heeft gegeven. Denk hierbij
bijvoorbeeld aan uw feedback die u via een klachtenformulier aan ons heeft toegezonden of de toestemming die heeft gegeven voor
het gebruik -indien nodig- van cookies.
Wij zullen uw persoonsgegevens niet voor andere dan bovengenoemde doeleinden verwerken, tenzij u daar vooraf toestemming voor
heeft gegeven of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen.
Op welke grondslagen verwerken wij uw persoonsgegevens?
Wij verwerken uw persoonsgegevens enkel op basis van een wettelijke grondslag. Voor de hierboven genoemde doeleinden verwerken
wij uw persoonsgegevens op basis van de volgende grondslagen:
● Uitvoering van de overeenkomst : voor de doeleinden die gericht zijn op het aanbieden van onze dienstverlening, bijvoorbeeld om
uw inschrijving af te handelen;
● (Uitdrukkelijke) toestemming : voor de doeleinden die gericht zijn op het verlenen van toegang tot- en het gebruik maken van de
functionaliteiten van onze website, het plaatsen van cookies, het versturen van onze nieuwsbrief, of het verwerken van uw medische
gegevens nadat wij daar uw (uitdrukkelijke) toestemming voor hebben verkregen;
● Gerechtvaardigd belang : in bepaalde gevallen hebben wij een gerechtvaardigd belang bij het verwerken van uw persoonsgegevens.
Dat is bijvoorbeeld het geval als wij gebruik maken van cookies ter verbetering van onze dienstverlening en die geen of een beperkte
invloed hebben op uw persoonlijke levenssfeer;
● Wettelijke verplichting : voor de doeleinden die gericht zijn op het verwerken van uw medische gegevens en het bijhouden van uw
medisch dossier kunnen wij een wettelijke grondslag hebben. Daarnaast zijn wij wettelijk verplicht bepaalde gegevens te bewaren van
de bestelling die u in onze webshop heeft geplaatst.
Welke persoonsgegevens hebben wij nodig?
Door het gebruiken van de website en de daarop beschikbare diensten laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Wij bewaren en
gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan
ons worden verstrekt om te verwerken. Afhankelijk van de dienst die u gebruikt kunnen wij de volgende gegevens via de website
verzamelen:
● Uw contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer);
● Uw naam, adres een woonplaats;
● Uw geslacht en geboortedatum;
● Accountgegevens;
● Verzekeringsgegevens (naam verzekeraar, polisnummer, aanvangsdatum verzekering);
● De naam van uw zorgverleners of apotheek;
● Tijdstip van uw afspraak;
● Betalingsgegevens en factuuradres;
● Gegevens betreffende uw gezondheid;
● Burgerservicenummer (BSN);
● Klik- en bezoekgedrag;
● Apparaatgegevens / (gepseudonimiseerd) IP-adres.
Gegevens van personen jonger dan 16 jaar
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. We kunnen
echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van
hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u ervan
overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met
ons op.
Verstrekking aan derden
Uw gegevens worden uitdrukkelijk niet aan derden verstrekt, anders dan derden die direct betrokken zijn bij de uitvoering van de
overeenkomst tussen u en ons, of tenzij enige wettelijke bepaling ons hiertoe verplicht. De partijen die wij mogelijk nodig hebben voor
de uitvoering van de door u aangevraagde diensten zijn:
● Hostingpartijen en onze softwareleveranciers;
● Betaaldienstverleners en bezorgdiensten;
● Uw zorgverzekeraar.
Beveiliging
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang,
ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn
of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met ons.
Bewaartermijn
Uw persoonsgegevens worden nimmer langer bewaard dan nodig is voor de in deze privacyverklaring of op de website omschreven
doelen, behoudens de gevallen waarin enige wettelijke verplichting zich verzet tegen verwijdering van de persoonsgegevens
.
Websites van derden
Deze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met deze website zijn verbonden. Wij
kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Daarom raden wij
u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.
Cookies
Wij maken op deze website voor zo ver we dat kunnen beïnvloeden geen gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat
bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Deze zorgen ervoor
dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook
gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Indien dat toch nodig blijkt, zullen wij u bij uw eerste
bezoek aan onze website ïnformeren over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. U kunt zich afmelden voor
cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder
is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Het verdient aanbeveling om deze verklaring
geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Inzage, wijzigen en verwijderen van uw gegevens
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele
toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door
Tandartspraktijk Stein en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om
de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw
toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar de onderstaande contactgegevens. We reageren zo
snel mogelijk op uw verzoek. Zorg ervoor dat u duidelijk aangeeft wie u bent, zodat wij zeker weten dat we geen gegevens van de
verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.
Vragen en feedback
We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons
opnemen door middel van de onderstaande contactgegevens.
Contact
Tandartspraktijk Stein
Valderstraat 32
6171 EM Stein
E-mail: tandartsstein@hotmail.com
Telefoon:046 - 433 12 32
Ma - Do 08:00 - 17:00
Valderstraat 32 6171 EM Stein